Τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε τις τελευταίες μέρες να συνδεθούμε με το χώρο διαχείρισης του ιστολογίου οδήγησαν στη δημιουργία φόρουμ που παράλληλα με το ιστολόγιο της τάξης θα συνδράμει την εργασία της τάξης μας.
Αναδημοσιεύουμε εδώ την πρώτη ανακοίνωση του φόρουμ:
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΑΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Σίγουρα οι περισσότεροι γνωρίζετε την όμορφη πόλη της βορειοδυτικής Ελλάδας, την Ηγουμενίτσα. Την πρωτεύουσα του νομού Θεσπρωτίας και το μεγαλύτερο λιμάνι ολόκληρης της Ηπείρου. Τη δυτική πύλη της Ελλάδας και των Βαλκανίων, όπως την αποκαλούν σήμερα.
Σ' αυτή την πόλη και ακριβώς απέναντι από το λιμάνι βρίσκεται ένα σχολείο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας. Εκεί ακριβώς κατοικοεδρεύουν οι Φαροφύλακες της Ηγουμενίτσας και συγκεκριμένα για τη φετινή σχολική χρονιά, 2010 - 2011, θα τους συναντήσετε στην αίθουσα του Δ'1.
Οι Φαροφύλακες λοιπόν είναι οι 18 μαθητές του Δ'1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας και σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης τους δημιούργησαν αυτό εδώ το φόρουμ.
Σκοπός του φόρουμ είναι η επικοινωνία, η προβολή του έργου της τάξης στο διαδίκτυο αλλά και η προσέγγιση των μαθητών στις νέες τεχνολογίες.
Ήδη η τάξη μας έχει δημιουργήσει και ένα ιστολόγιο (ή blog όπως το αποκαλούν συνήθως), τα ΤΕΤΑΡΤΑΚΙΑ:
http://tetartakia.blogspot.com/
Κρίναμε όμως απαραίτητο να δημιουργήσουμε και φόρουμ, αφενός γιατί θα μας δώσει περισσότερες δυνατότητες επικοινωνίας και αφετέρου γιατί τις τελευταίες μέρες συναντήσαμε κατ' επανάληψη τεχνικό πρόβλημα σύνδεσης στη διαχείριση του ιστολογίου. Το τελευταίο ειδικά μας στενοχώρησε αφάνταστα και μας "έκοψε" τα χέρια όσες φορές παρουσιάστηκε. Δεν μπορούμε μάλιστα να ξέρουμε αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί και σε ποιο βαθμό. Έτσι πήραμε την απόφαση και για ένα άλλο χώρο στο διαδίκτυο ώστε να εξασφαλίσουμε τη συνεχή παρουσία μας και τη διαρκή επικοινωνία μας.
Το σπουδαίο πλεονέκτημα ενός φόρουμ, σε αντίθεση με τα ιστολόγια, είναι πως επιτρέπει την εγγραφή μελών ενώ παράλληλα ο διαχειριστής μπορεί να δημιουργήσει χώρους προσβάσιμους μόνο στα μέλη. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως θα μπορούν οι μαθητές της τάξης να εγγραφούν ως μέλη στο φόρουμ και να αναπτύσσουν δραστηριότητες μη ορατές σε ανώνυμους επισκέπτες. Θα μπορεί για παράδειγμα ο δάσκαλος της τάξης να οργανώσει τη διδασκαλία του μαθήματος μέσω υπολογιστή, αναρτώντας σχετικό υλικό στο διαδίκτυο, και στη συνέχεια να επισκεφθεί το χώρο αυτό μαζί με τους μαθητές του. (Ευτυχώς το σχολείο διαθέτει εργαστήριο πληροφορικής αλλά και σύνδεση στο ίντερνετ σε όλες τις αίθουσες.)
Μέλη του φόρουμ μπορούν επίσης να γίνουν και όλα τα άλλα μέλη της σχολικής μας κοινότητας, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, ή πρόσωπα που σχετίζονται άμεσα με αυτήν. Δεν μπορούμε όμως λόγω της ιδιαιτερότητας του χώρου να δεχθούμε ως μέλη ούτε ανώνυμους επισκέπτες, ούτε πρόσωπα που δεν ανήκουν στις περιπτώσεις που αναφέραμε.
Επίσης οι αρχές λειτουργίας του χώρου θα κινηθούν στα πλαίσια που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητικούς χώρους στο διαδίκτυο. Με την ευκαιρία αυτή αναφέρουμε και τον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://www.e-yliko.gr/htmls/pc_use/safety.aspx
όπου μπορεί κανείς να διαβάσει τι συμβουλεύει το Υπουργείο Παιδείας για ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο.
Και να συμπληρώσουμε ότι από τη φετινή σχολική χρονιά το μάθημα της Πληροφορικής θα διδάσκεται και στην πρωινή ζώνη 800 σχολείων της χώρας μας και μάλιστα από την Πρώτη Δημοτικού. Το δικό μας σχολείο δεν ανήκει στα 800 αυτά σχολεία. Πιστεύουμε όμως ότι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε όλες τις άλλες δυνατότητες που μας δίνει η Πολιτεία ώστε οι μαθητές μας να χαρούν κι αυτοί τα αγαθά των νέων τεχνολογιών.
Θα τονίσουμε και πάλι ότι το σχολείο μας έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και επομένως όλοι οι μαθητές της τάξης μας θα μπορούν να επισκέπτονται τους χώρους που δημιουργήσαμε, τόσο το ιστολόγιο όσο και το φόρουμ. Βεβαίως όσοι διαθέτουν σύνδεση στο ίντερνετ και από το σπίτι τους, θα μπορούν να μπαίνουν και από κει. Πάντα όμως με την παρουσία των γονέων ή των κηδεμόνων τους. Το διαδίκτυο δίνει τεράστιες δυνατότητες υλοποίησης των εκπαιδευτικών στόχων αλλά περικλείει και πολλούς κινδύνους για τους ανήλικους. Επομένως ποτέ δεν πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να σερφάρουν μόνα τους και χωρίς τη δική μας επίβλεψη.
Για οποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί σχετικά και με το φόρουμ και με το ιστολόγιο, μπορείτε να επικοινωνείτε είτε ζωντανά μαζί μας στο χώρο του σχολείου ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στην ακόλουθη διεύθυνση:
Μαρία Λαμπρίδου - mlampridoy@yahoo.gr
Το φόρουμ επίσης διαθέτει σελίδα με "Συχνές ερωτήσεις" (θα βρείτε σχετικό σύνδεσμο στο πάνω μέρος κάθε σελίδας) όπου και μπορείτε να ενημερωθείτε για πολλές τεχνικές απορίες.
Γενικά το συγκεκριμένο φόρουμ είναι πολύ εύκολο στη χρήση του και υπάρχει θετική εμπειρία από το παρελθόν για τη χρησιμότητά του στα πλαίσια των στόχων του σχολείου. Επίσης η δημιουργία μαθητικών ιστοσελίδων, ιστολογίων και φόρουμς προβλέπεται και από τις σχετικές με το μάθημα της πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση διατάξεις των αρμοδίων φορέων. Δεν είναι δηλαδή μια καινοτομία της δικής μας τάξης αλλά δοκιμασμένο "όπλο" πολλών άλλων σχολείων της χώρας μας. Ενδεικτικά δίνουμε τον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://www.sch.gr/portal/media-type/html/user/anon/page/default.psml/js_pane/1000
του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, όπου μπορείτε να ενημερωθείτε για την πλούσια πλέον δράση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στο ίντερνετ.
Επίσης προτείνουμε επίσκεψη στον κόμβο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και συγκεκριμένα στο χώρο των εκπαιδευτικών λογισμικών: http://pi-schools.sch.gr/software/dimotiko/ που είναι απαραίτητο συμπλήρωμα των διδακτικών εγχειριδιών που διδάσκονται τα παιδιά.
Σας ενημερώνουμε ακόμη ότι στην εργασία μας θα αξιοποιήσουμε και έναν ιστότοπο που από πέρυσι είχαμε δημιουργήσει: https://sites.google.com/site/tetartakia/home και όπου ήδη υπάρχει αρκετό υλικό, χρήσιμο στους μαθητές. Πχ θα βρείτε εκεί ασκήσεις μορφής Hot Potatoes, με τις οποίες τα παιδιά μπορούν να εξασκηθούν σε όσα διδάσκονται:
https://sites.google.com/site/tetartakia/glossa/orthographia/askeseis-me-hot-potatoes
Δείτε στον ίδιο χώρο και το διαθεματικό πρόγραμμα Μέγας Αλέξανδρος:
https://sites.google.com/site/tetartakia/home/megas-alexandros
που περιέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της μορφής διδασκαλίας μέσω υπολογιστή, όπως τα σύγχρονα μοντέλα διδασκαλίας προβλέπουν, αξιοποίηση δηλαδή του υπολογιστή ως εργαλείου διδασκαλίας και όχι ως αντικείμενό της και μόνο, όπως συνέβαινε κατά την εμβρυική φάση εισαγωγής της πληροφορικής στο δημοτικό σχολείο. Σήμερα το βάρος δίνεται στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών λογισμικών και στην αξιοποίηση του υπολογιστή στα σημεία εκείνα που οι άλλες κλασικές μέθοδοι διδασκαλίας δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν και όχι με τον αρχικό ενθουσιασμό που παρέσυρε σε υπερβολές και κινήσεις εντυπωσιασμού. Με εμπειρία πια και ωριμότητα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα συμπορεύεται με τις νέες τεχνολογίες χωρίς να τις θεοποιεί ούτε να τις δαιμονοποιεί. Γιατί πάντα παραμένει ως χρυσός κανόνας το μέτρο που δίδαξαν οι παππούδες μας, οι αρχαίοι Έλληνες. Μέτρον άριστον λοιπόν και στις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση.
Μ' αυτό το μπούσουλα θα βαδίσουμε κι εμείς. Οι υπολογιστές και το διαδίκτυο δεν είναι πανάκεια. Είναι όμως εκ των ων ουκ άνευ η χρήση τους στο νέο σχολείο αφού ο κόσμος που θα ζήσουν αύριο τα παιδιά του τώρα θα κυριαρχείται από αυτούς. Πρέπει επομένως να διδάξουμε και τη χρήση τους αλλά και να βοηθήσουμε τα νεαρά μέλη της κοινωνίας μας να διαμορφώσουν αντίστοιχη ηθική ώστε τα οφέλη από την είσοδο του κομπιούτερ στη ζωή μας να υπερτερούν των αρνητικών επιπτώσεων. Και βεβαίως να τα θωρακίσουμε με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να αποφύγουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα σκοτεινά μονοπάτια του διαδικτύου.
_____________________________
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΥΜ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ:
http://faros.fforumfree.com/forum-f4/topic-t18.htm#40
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου