Τελειώνει σήμερα το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Και σε λίγες μέρες οι μαθητές θα παραλάβουν τους ελέγχους τους. Όμως τον ίδιο έλεγχο οφείλει να κάνει και ο δάσκαλος της τάξης, και το σχολείο και οι γονείς και όλοι οι αρμόδιοι για την εκπαίδευση αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς απέναντι στα παιδιά κι όχι να θέτουμε εαυτούς στο απυρόβλητο.
Στα πλαίσια αυτά και ως υπεύθυνη της τάξης θα καταθέσω για το πρώτο τρίμηνο τον ακόλουθο απολογισμό εκπαιδευτικού έργου:
Από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς και στα πλαίσια όσων ορίζουν οι διατάξεις του νόμου και ιδιαίτερα το 201 Προεδρικό Διάταγμα του 1998, καταθέσαμε ως τάξη πλήρη προγραμματισμό εκπαιδευτικών επισκέψεων και προγραμμάτων για το τρέχον σχολικό έτος στα αρμόδια όργανα διοίκησης του σχολείου μας. Με βάση αυτόν τον προγραμματισμό, και που μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ αλλά και με βάση τον προγραμματισμό δραστηριοτήτων που συνέταξε ο Σύλλογος Διδασκόντων της σχολικής μας μονάδας, υλοποιήσαμε τα κάτωθι:
1. Συνεχίσαμε τη λειτουργία του ιστολογίου και του φόρουμ της τάξης μας:
2. Για δεύτερη χρονιά με απόφαση των μαθητών ενταχθήκαμε στις ομάδες της Helmepa Junior, της παιδικής περιβαλλοντικής οργάνωσης που έχει ως κύρια αποστολή την προστασία της θάλασσας και των ακτών και με το σκεπτικό ότι το σχολειό μας βρίσκεται σε άμεση επαφή με ένα από τα σπουδαιότερα λιμάνια της πατρίδας μας, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Για το σκοπό αυτό συντάξαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο "Πού πας καραβάκι..." και το οποίο μπορείτε να το διαβάσετε ΕΔΩ. Ανάμεσα στις δράσεις που κάναμε αυτό το τρίμηνο ως μέλη της Helmepa Junior, ξεχωρίζουμε τις εξής:
- Συμβολικός καθαρισμός της παραλίας του Δρεπάνου, στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας καθαρισμού των ακτών. (Περισσότερα ΕΔΩ)
- Με αφορμή το κεφάλαιο "Μίγματα" της Φυσικής και την ενότητα για τη διαλογή σκουπιδιών, κάναμε επιτόπια έρευνα στο λιμάνι της πόλης μας αναζητώντας κάδους ανακύκλωσης και καταγράψαμε τι συμβαίνει με τα σκουπίδια στο σημείο αυτό από το οποίο χιλιάδες τουρίστες περνάνε κάθε χρόνο. Στη συνέχεια αναθέσαμε σε ένα γλάρο και σε ένα καραβάκι να παρουσιάσουν μέσα από διάλογο όσα αντικρίσαμε, και τα ωραία και τα άσχημα.
- Επισκεφθήκαμε το Ναυταθλητικό Όμιλο της Ηγουμενίτσας την Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2011 και συναντήσαμε εκεί την πρωταθλήτρια της κωπηλασίας, την κ. Αλεξάνδρα Τσιάβου, η οποία και μύησε τους μαθητές στο άθλημά της.
Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα την κ. Τσιάβου καθώς και τη συναθλήτριά της την κ. Χριστίνα Γιαζιτζίδου που μας διέθεσαν τον πολύτιμο χρόνο τους, καθώς είναι γνωστό ότι προετοιμάζονται για τους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου και μάλιστα αποτελούν και φαβορί για το χρυσό μετάλλιο.
2. Επισκεφθήκαμε μαζί με το Ε2 στις 10 Νοεμβρίου 2011 το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων και παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα για τον Αστερίξ.
Συνδυάσαμε έτσι όσα διδαχτήκαμε στη Γλώσσα για τα κόμικς αλλά και τα πρώτα μαθήματα της φετινής Ιστορίας, τη Ρωμαϊκή δηλαδή περίοδο.
Με ιδιαίτερη μάλιστα συγκίνηση είδαμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων και την περίφημη σαρκοφάγο του Λαδοχωρίου, δηλαδή της γειτονιάς του σχολείου μας:
3. Προετοιμάσαμε και παρουσιάσαμε - μαζί με το Ε2 - στις 17 Νοεμβρίου 2011 αφιέρωμα για την επέτειο του Πολυτεχνείου
τραγουδώντας σχετικά τραγούδια και δραματοποιώντας απόσπασμα από τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου.
4. Επισκεφθήκαμε με τις μεγάλες τάξεις του σχολείου μας την Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2011, τον Πύργο Ραγίου και παρακολουθήσαμε την ξενάγηση που μας έκανε ο αρχαιολόγος κ. Στέφανος Βασιλειάδης.
Επίσης προσπαθήσαμε με κάθε τρόπο να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με την καθυστέρηση των βιβλίων αλλά και βοηθήσαμε ως τάξη να έρθουν τα παλιά βιβλία στο σχολείο ώστε να διευκολυνθούν οι μικρότεροι συμμαθητές μας.
Από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε τις συναντήσεις με τους γονείς και καθιερώσαμε συνεργασία κάθε Τρίτη, ώρα 13.15 το μεσημέρι αλλά και υποστηρίξαμε με κάθε τρόπο την επαναλειτουργία του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου μας και με πολλή χαρά είδαμε ότι το νέο Διοικητικό Συμβούλιο άνοιξε και ιστολόγιο:
στο οποίο έχει κιόλας προσθέσει ως σύνδεσμο και το φόρουμ της τάξης μας!
Κάναμε όμως και στην τάξη μας εκλογές για προεδρείο και οι μαθητές εξέλεξαν Πρόεδρο, Γραμματέα και Ταμία.
Στα αρνητικά του τριμήνου σημειώνουμε ότι προσπαθήσαμε αλλά δεν τα καταφέραμε να λειτουργήσουμε σε ικανοποιητικό βαθμό δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης, αφενός λόγω στενότητας της αίθουσας που δεν επιτρέπει σωστή οργάνωση γωνιάς βιβλιοθήκης και αφετέρου λόγω μικρής προσέλευσης βιβλίων.
Ορίσαμε τριμελή συντακτική επιτροπή για έκδοση μαθητικής εφημερίδας αλλά εφημερίδα ακόμη δε βγάλαμε...
Στεναχωρήσαμε αρκετά κάποιους από τους εκπαιδευτικούς που δίδαξαν στην τάξη μας αυτό το διάστημα με τις αταξίες μας και αρκετές φορές απασχολήσαμε για το λόγο αυτό και το διευθυντή του σχολείου μας καθώς δεν έλειψαν ακόμη και οι τραυματισμοί κατά τις ώρες των διαλειμμάτων. Για το θέμα αυτό έχουμε ενημερώσει το Σχολικό μας Σύμβουλο και σε συνεργασία μαζί του αλλά και με βάση παράπονα από γονείς της τάξης, σχεδιάζουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το όλο πρόβλημα.
Αν και καθυστέρησε αρκετά η έναρξη του μαθήματος των Γερμανικών, λόγω απουσίας εκπαιδευτικού, με μεγάλο ζήλο ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε αυτή τη γλώσσα, πράγμα που επιβεβαιώνει και η αρμόδια καθηγήτρια του μαθήματος.
Μας δυσκόλεψε αρκετά η απουσία μουσικού κατά την προετοιμασία του αφιερώματος στο Πολυτεχνείο, όμως μας βοήθησε τα μέγιστα ο γονέας του σχολείου μας, ο κ. Παυλίδης, τον οποίο και ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την πολύτιμη συμβολή του στην όλη διοργάνωση της γιορτής.
Όσον αφορά τα μαθήματα δείξαμε ως τάξη εξαιρετική επίδοση στα Μαθηματικά και στην Ιστορία και βελτιώσαμε αρκετά τις επιδόσεις μας στη Γλώσσα. Χρειαζόμαστε πάντως πολύ δουλειά ακόμη στον τομέα της Ορθογραφίας και οπωσδήποτε πρέπει να διαβάσουμε περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία για να ανεβάσουμε την απόδοσή μας στην Έκθεση.
Με ενθουσιασμό επίσης ξεκινήσαμε τη Φυσική και παρά την καθυστέρηση των βιβλίων της καταφέραμε να βρούμε αρκετά παλιά βιβλία και να κάνουμε το μάθημά μας και βεβαίως και πειράματα.
Στην Αισθητική Αγωγή αφιερώσαμε ένα μεγάλο μέρος των ωρών της στην προετοιμασία του αφιερώματος στο Πολυτεχνείο ενώ σε μικρότερο βαθμό ασχοληθήκαμε με τη ζωγραφική, πχ τη δημιουργία κόμικ, την κατασκευή εποπτικών μέσων της φυσικής (πχ ζυγούς μέτρησης μάζας) καθώς και κατασκευές στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος της Helmepa Junior.
Στη Γεωγραφία και στη Μουσική αντιμετωπίσαμε ένα μικρό προβληματάκι που μας ανάγκασε να αλλάξουμε δασκάλες πάντως ο απολογισμός είναι θετικός και για τα δύο μαθήματα, τουλάχιστον ως προς το βαθμό της προσπάθειας που έδειξαν όλοι.
Για τα άλλα μαθήματα καθώς και την ατομική επίδοση του καθενός θα μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί που τα διδάσκουν και φυσικά και οι έλεγχοι που φέτος θα περιλαμβάνουν αριθμητική βαθμολογία με άριστα το 10.
Σε κάποιο βαθμό αξιοποιήσαμε και το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου και το οποίο χάρη στις προσπάθειες του διευθυντή του σχολείου μας, κ. Ηλία Δημητρίου, αναβαθμίστηκε αρκετά σε σχέση με πέρυσι. Αντιμετωπίζουμε βέβαια ακόμη πρόβλημα σύνδεσης στο φόρουμ της τάξης αλλά είμαστε σίγουροι πως σύντομα θα αποκατασταθεί και αυτό το πρόβλημα ώστε να μπορούμε να εφαρμόζουμε στον καλύτερο δυνατό βαθμό τις νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία των μαθημάτων αλλά και να αξιοποιούν το υλικό που ανεβάζουμε και οι μαθητές που δε διαθέτουν σύνδεση στο διαδίκτυο κατ' οίκον.
Εδώ πάντως πρέπει να σημειώσουμε με καμάρι ότι κάποιοι μαθητές έχουν παρουσιάσει έφεση στην πληροφορική και ιδιαίτερα θα τονίσουμε τη δημιουργία ιστολογίων εκ μέρους τους αλλά και φόρουμ, τη στιγμή που αρκετοί ενήλικες δεν καταφέρνουν ούτε καν να χρησιμοποιήσουν ως επισκέπτες ένα τέτοιο χώρο. Και εις επίρρωσιν δίνουμε τα ακόλουθα link:
Όμοια βέβαια και άλλοι μαθητές εκδήλωσαν τα δικά τους ταλέντα, άλλος στη φιλαναγνωσία, άλλος σε μαθηματική αντίληψη, άλλος στο γράψιμο, άλλος στη ζωγραφική, άλλος στην ηθοποιΐα ή στις μιμήσεις, και άλλοι στην επιμέλεια και στο ήθος που είναι και τα σπουδαιότερα προσόντα. Και μπορεί το τελευταίο να μην περιλαμβάνεται στον έλεγχο ως ξεχωριστός βαθμός, έχει πλέον καταργηθεί ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών, όμως στη βαθμολογία ο δάσκαλος δε λαμβάνει υπόψη μόνο την επίδοση αλλά τη συνολική παρουσία του μαθητή. Ένας λόγος παραπάνω που η βαθμολογία της Ε' δημοτικού αναδεικνύει και το σημαιοφόρο του σχολείου για την επόμενη χρονιά.
Στη βαθμολογία επίσης λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός της προσπάθειας. Δεν μπορεί να μην προσμετρηθεί υπέρ του μαθητή η συστηματική εκ μέρους του εργασία και η προσεκτική παρακολούθηση του μαθήματος όπως επίσης και η αλληλεγγύη προς τους συμμαθητές του και η συνεργασία μαζί τους ώστε το μάθημα να διεξάγεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και όλη η τάξη να ωφελείται. Έτσι ένας μαθητής που έχει αυτά τα προσόντα και η επίδοσή του δεν είναι τόσο καλή, δεν μπορεί παρά να επιβραβευθεί κατά τη βαθμολογία.
Όλα αυτά είναι καλό να λέγονται προκαταβολικά όταν οι μαθητές παίρνουν για πρώτη φορά έλεγχο με αριθμητική βαθμολογία ώστε να είναι προετοιμασμένοι και να μην υπάρχουν παράπονα. Κι εμείς φέτος τα συζητήσαμε από την αρχή της χρονιάς με τους μαθητές και το επαναλάβαμε όταν υπήρχε λόγος. Αν λοιπόν κάποιοι δεν μπόρεσαν αυτό να το καταλάβουν, η βαθμολογία του πρώτου τριμήνου θα αναλάβει να τους πείσει ώστε στο επόμενο τρίμηνο να διορθώσουν και αυτούς τους τομείς. Γιατί οι βαθμοί δεν είναι χριστουγεννιάτικα δώρα, έτσι μας έλεγαν οι δάσκαλοί μας στην Ακαδημία, ούτε ο δάσκαλος άγιος Βασίλης. Ο βαθμός, αν έχει κάποιο λόγο ύπαρξης από παιδαγωγικής σκοπιάς είναι να συνδράμει το μαθητή να βελτιωθεί...
Να πούμε τέλος ότι καλύψαμε από το ταμείο της τάξης μας την επίσκεψη στο Ναυταθλητικό Όμιλο, χάρη στα χρήματα που είχαμε συγκεντρώσει πέρυσι λέγοντας τα κάλαντα. Έτσι από τα 100 ευρώ που είχαμε στο ταμείο μας έμειναν τα 70. Κι έχουμε επίσης τη διαβεβαίωση από τη Helmepa Junior ότι στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα μας καταβάλει χρηματικό ποσό ως 150 ευρώ και με βάση αποδείξεις για τα έξοδα τόσο της μετάβασης στο Ναυταθλητικό όσο και κάθε άλλης διδακτικής επίσκεψης που σχετίζεται με το πρόγραμμα.
Ελπίζω να διορθωθούν τα αρνητικά αυτού του τριμήνου. Επίσης να γίνουμε καλύτεροι στις αταξίες μας σαν τάξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι σίγουρη πως θα προσπαθήσουμε όλοι για το καλύτερο. Κι εσείς οι μαθητές κι εμείς οι δάσκαλοί σας.
ΑπάντησηΔιαγραφή