ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ...


ΑΚΟΥΣΑΤΕ! ΑΚΟΥΣΑΤΕ!

Αυτό το ιστολόγιο έχει ολοκληρώσει το ρόλο του και δεν είναι σε λειτουργία...

ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ HELMEPA JUNIOR ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Αγαπητοί Βασίλη & Φαίη,

Με χαρά λάβαμε την αναφορά με τις δραστηριότητες που μας στείλατε και σας ενημερώνουμε ότι έχουμε καταγράψει τις παρακάτω:

Τραγούδια-Ποιήματα
Επίσκεψη σε ναυταθλητικό όμιλο
Υιοθεσία-Εθελοντικός καθαρισμός ακτής
Επίσκεψη σε Δάσος – Καταγραφή χλωρίδας, πανίδας


Παρατηρήσαμε ότι δεν έχετε πραγματοποιήσει δραστηριότητες από την κατηγορία του Σχεδίου Δράσης «Παίζω και ερευνώ». Μην ξεχνάτε ότι οι υποψήφιες Ομάδες για το Συμβούλιο Αντιπροσώπων, πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 12 Δραστηριότητες και οπωσδήποτε μια από κάθε θεματική ενότητα. Περιμένουμε λοιπόν δράσεις και από τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Σας ενημερώνουμε ότι το Μάρτιο γιορτάζονται τρεις Παγκόσμιες Ημέρες. Στις 21 η Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας, στις 22 η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό και στις 23 η Παγκόσμια Ημέρα Μετεωρολογίας. Γιορτάστε και εσείς αυτές τις μέρες πραγματοποιώντας δραστηριότητες που περιέχονται στο Σχέδιο Δράσης του Προγράμματος και είναι σχετικές, όπως:

Δεντροφύτευση
Ωκεανοί και κλιματική αλλαγή
Ο κύκλος του νερού

Μην ξεχάσετε να μας στείλετε τα έργα των Ομάδων σας, για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA, με θέμα «Βάλε κι εσύ μια πινελιά στης Γης τη ζωγραφιά», πριν από τις διακοπές του Πάσχα, καθώς τελευταία ημέρα υποβολής ορίστηκε η 6η Απριλίου.

Περιμένουμε νέα και από τις επόμενες δράσεις σας. Καλή συνέχεια στο εθελοντικό σας έργο.

Με εκτίμηση,

Για το Πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA»

Δημήτρης Καζάς

_____________________

Αυτά λοιπόν τα νέα από τη Helmepa... Και παρακαλούνται οι δύο ομάδες της τάξης και οι αρχηγοί τους να λάβουν σοβαρά υπόψη τις υποδείξεις για τις δραστηριότητες που υπολείπονται.

Ειδικά για το θέμα του διαγωνισμού ζωγραφικής που πιέζει και χρονικά. Σε λιγότερο από ένα μήνα τα έργα πρέπει να βρίσκονται στα γραφεία της Helmepa!

Το αναλυτικό σχέδιο δράσης της Helmepa Junior είναι δημοσιευμένο εδώ


Και να μερικές δραστηριότητες από τον τομέα που δεν έχουμε ακόμη καλύψει, από το Παίζω και Ερευνώ:


• Παίζω και ερευνώ

17. Ο κύκλος του νερού

Πραγµατοποιήστε το παρακάτω πείραµα για να κατανοήσετε καλύτερα τον κύκλο του νερού.

Υλικά:
! 1 µεγάλο διαφανές γυάλινο δοχείο νερό
! 1 µικρό ποτήρι
! πλαστική µεµβράνη
! σελοτέιπ

∆ιαδικασία:

1. Τοποθετήστε στο κέντρο του µεγάλου γυάλινου δοχείου το µικρό ποτήρι.
2. Ρίξτε νερό στο µεγάλο γυάλινο δοχείο (ως 1/3 περίπου) προσέχοντας να µην µπει νερό µέσα στο µικρό ποτήρι.
3. Σκεπάστε το µεγάλο δοχείο µε την πλαστική µεµβράνη και σφραγίστε το µε σελοτέιπ.
4. Τοποθετήστε το σε µέρος που να το βλέπει ο ήλιος και αφήστε το για αρκετή ώρα.
5. Παρακολουθήστε και συζητήστε πώς βρέθηκε νερό µέσα στο µικρό ποτήρι.


20. Καθαρισµός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα

∆ιαρροή πετρελαίου στη θάλασσα έχει δυσµενείς επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστηµα. Οι πετρελαιοκηλίδες είναι πολύ δύσκολο να αντιµετωπιστούν κάτι που µπορείτε και οι ίδιοι να συνειδητοποιήσετε αν κάνετε το παρακάτω πείραµα.

Υλικά:
! 1 βαθύ πιάτο
! νερό
! 1 κουταλιά λάδι
! βαµβάκι
! χαρτοπετσέτα
! σταγονόµετρο
! κουτάλι

∆ιαδικασία:
1. Ρίξτε σε ένα πιάτο µε νερό (αντιπροσωπεύει τη θάλασσα) µια κουταλιά λάδι (αντιπροσωπεύει την
πετρελαιοκηλίδα) και ανακατέψτε ελαφρά (όπως κάνουν τα κύµατα και ο αέρας). Προαιρετικά µπορείτε να
βάλετε άµµο, πέτρες και άλλα αντικείµενα που συναντά κάποιος σε µία ακτή.
2. Προσπαθήστε να διαχωρίσετε το λάδι από νερό (αποµάκρυνση της πετρελαιοκηλίδας)

Χρησιµοποιήστε
βαµβάκι, χαρτοπετσέτες, σταγονόµετρο και κουτάλι.
3. Συζητήστε τις συνέπειες µιας πετρελαιοκηλίδας σε ένα θαλάσσιο οικοσύστηµα

21. Μέτρηση του ύψους της βροχόπτωσης

Την ποσότητα της βροχής τη µετράµε µε τα λεγόµενα βροχόµετρα. Τα βροχόµετρα
είναι ειδικές συσκευές οι οποίες όταν βρέχει γεµίζουν µε νερό το οποίο µπορούµε
να µετρήσουµε χάρη σε µια ειδική κλίµακα που υπάρχει πάνω στο βροχόµετρο. Η
µονάδα µέτρησης της βροχόπτωσης είναι το 1 mm το οποίο αντιστοιχεί σε 1 λίτρο
νερού ανά 1 τετραγωνικό µέτρο επιφάνειας. Φτιάξτε το δικό σας βροχόµετρο και
καταγράψτε το ύψος των βροχοπτώσεων στην περιοχή σας.

Υλικά:
! µεγάλη σύριγγα των 60ml
! ασετόν
! σιλικόνη
! κόλα
! µικρός χάρακας
! πλαστικός κύλινδρος (π.χ. κουτί φιλµ)
! µεταλλικό ή ξύλινο ραβδί

∆ιαδικασία:
1. Σβήστε µε το ασετόν τα νούµερα που υπάρχουν πάνω στη σύριγγα.
2. Βουλώστε µε σιλικόνη το κάτω µέρος της σύριγγας.
3. Κολλήστε το µικρό χάρακα στη σύριγγα, µε το µηδέν να βρίσκεται στον πυθµένα της (φωτογραφία).
4. Κόψτε ένα κοµµάτι από τον πλαστικό κύλινδρο και στερεώστε το πάνω στο ραβδί (φωτογραφία).
5. Τοποθετήστε τη σύριγγα µέσα στον πλαστικό κύλινδρο και βάλτε την κατασκευή στο µπαλκόνι, µακριά από
φυτά και ογκώδη αντικείµενα (φωτογραφία).
6. Μετά από βροχή µετρήστε το ύψος της βροχόπτωσης και σηµειώστε τη σε ένα τετράδιο µαζί µε την ηµεροµηνία.
7. Αδειάστε τη σύριγγα και περιµένετε την επόµενη βροχή.

Μπορείτε να συγκρίνετε τα αποτελέσµατά σας µε τα αποτελέσµατα ενός µετεωρολογικού σταθµού που βρίσκεται κοντά σας. Στη σελίδα www.metar.gr βρείτε τους κοντινούς σας µετεωρολογικούς σταθµούς.

22. Άµα θάψω τα σκουπίδια µου εξαφανίζονται;

Έχετε αναρωτηθεί τι γίνονται τα σκουπίδια από τη στιγµή που φεύγουν από το σπίτι σας και πάνε στους Χώρους Υγειονοµικής Ταφής Απορριµµάτων; Θάβοντας τα απορρίµµατα µας στο έδαφος αυτά εξαφανίζονται; Κάντε το παρακάτω πείραµα, σχολιάστε µε τον Εθελοντή Εκπαιδευτικό τα ευρήµατα σας και στείλτε µας µια αναφορά των αποτελεσµάτων και των συµπερασµάτων σας.

Υλικά:
! Σκουπίδια

∆ιαδικασία:
1. Συλλέξτε διάφορα είδη σκουπιδιών, όπως ένα πλαστικό µπουκάλι, ένα
αλουµινένιο κουτάκι αναψυκτικού, µια εφηµερίδα, φλούδες από φρούτα, κ.α.
2. Θάψτε τα σκουπίδια στον κήπο του σχολείου ή σε γλάστρες.
3. Ποτίζετε τα σκουπίδια σας κάθε δεύτερη µέρα για να επισπεύσετε την αποσύνθεσή τους.
4. Ξεθάψτε τα µετά από περίπου µια βδοµάδα.
5. Τι έχει συµβεί; Σε τι κατάσταση είναι κάθε ένα από τα υλικά που θάφτηκαν;

24. Ωκεανοί και κλιµατική αλλαγή

Κάντε το παρακάτω πείραµα για να καταλάβετε πως αν ανέβει η θερµοκρασία των ωκεανών η κλιµατική αλλαγή θα συµβεί γρηγορότερα.

Υλικά:
! 2 πλαστικά ποτήρια
! νερό
! ψυγείο

∆ιαδικασία:
1. Πάρτε 2 ίδια ποτήρια νερού.
2. Γεµίστε το ένα µε νερό της βρύσης και το άλλο αφήστε το άδειο.
3. Βάλτε και τα δύο ποτήρια στο ψυγείο για 15 λεπτά (όχι παραπάνω).
4. Μόλις τα βγάλετε, ακουµπήστε τα στην εξωτερική τους πλευρά, παρατηρήστε ποιο είναι πιο ζεστό και συζητήστε γιατί συµβαίνει αυτό.

________________________

Πέντε εύκολες δραστηριότητες που νομίζω ότι μπορούμε το επόμενο διάστημα να πραγματοποιήσουμε!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (κλικ στην εικόνα)