ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ...


ΑΚΟΥΣΑΤΕ! ΑΚΟΥΣΑΤΕ!

Αυτό το ιστολόγιο έχει ολοκληρώσει το ρόλο του και δεν είναι σε λειτουργία...

ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ HELMEPA JUNIOR ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Αγαπητοί Βασίλη & Φαίη,

Με χαρά λάβαμε την αναφορά με τις δραστηριότητες που μας στείλατε και σας ενημερώνουμε ότι έχουμε καταγράψει τις παρακάτω:

Τραγούδια-Ποιήματα
Επίσκεψη σε ναυταθλητικό όμιλο
Υιοθεσία-Εθελοντικός καθαρισμός ακτής
Επίσκεψη σε Δάσος – Καταγραφή χλωρίδας, πανίδας


Παρατηρήσαμε ότι δεν έχετε πραγματοποιήσει δραστηριότητες από την κατηγορία του Σχεδίου Δράσης «Παίζω και ερευνώ». Μην ξεχνάτε ότι οι υποψήφιες Ομάδες για το Συμβούλιο Αντιπροσώπων, πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 12 Δραστηριότητες και οπωσδήποτε μια από κάθε θεματική ενότητα. Περιμένουμε λοιπόν δράσεις και από τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Σας ενημερώνουμε ότι το Μάρτιο γιορτάζονται τρεις Παγκόσμιες Ημέρες. Στις 21 η Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας, στις 22 η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό και στις 23 η Παγκόσμια Ημέρα Μετεωρολογίας. Γιορτάστε και εσείς αυτές τις μέρες πραγματοποιώντας δραστηριότητες που περιέχονται στο Σχέδιο Δράσης του Προγράμματος και είναι σχετικές, όπως:

Δεντροφύτευση
Ωκεανοί και κλιματική αλλαγή
Ο κύκλος του νερού

Μην ξεχάσετε να μας στείλετε τα έργα των Ομάδων σας, για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA, με θέμα «Βάλε κι εσύ μια πινελιά στης Γης τη ζωγραφιά», πριν από τις διακοπές του Πάσχα, καθώς τελευταία ημέρα υποβολής ορίστηκε η 6η Απριλίου.

Περιμένουμε νέα και από τις επόμενες δράσεις σας. Καλή συνέχεια στο εθελοντικό σας έργο.

Με εκτίμηση,

Για το Πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA»

Δημήτρης Καζάς

_____________________

Αυτά λοιπόν τα νέα από τη Helmepa... Και παρακαλούνται οι δύο ομάδες της τάξης και οι αρχηγοί τους να λάβουν σοβαρά υπόψη τις υποδείξεις για τις δραστηριότητες που υπολείπονται.

Ειδικά για το θέμα του διαγωνισμού ζωγραφικής που πιέζει και χρονικά. Σε λιγότερο από ένα μήνα τα έργα πρέπει να βρίσκονται στα γραφεία της Helmepa!

Το αναλυτικό σχέδιο δράσης της Helmepa Junior είναι δημοσιευμένο εδώ


Και να μερικές δραστηριότητες από τον τομέα που δεν έχουμε ακόμη καλύψει, από το Παίζω και Ερευνώ:


• Παίζω και ερευνώ

17. Ο κύκλος του νερού

Πραγµατοποιήστε το παρακάτω πείραµα για να κατανοήσετε καλύτερα τον κύκλο του νερού.

Υλικά:
! 1 µεγάλο διαφανές γυάλινο δοχείο νερό
! 1 µικρό ποτήρι
! πλαστική µεµβράνη
! σελοτέιπ

∆ιαδικασία:

1. Τοποθετήστε στο κέντρο του µεγάλου γυάλινου δοχείου το µικρό ποτήρι.
2. Ρίξτε νερό στο µεγάλο γυάλινο δοχείο (ως 1/3 περίπου) προσέχοντας να µην µπει νερό µέσα στο µικρό ποτήρι.
3. Σκεπάστε το µεγάλο δοχείο µε την πλαστική µεµβράνη και σφραγίστε το µε σελοτέιπ.
4. Τοποθετήστε το σε µέρος που να το βλέπει ο ήλιος και αφήστε το για αρκετή ώρα.
5. Παρακολουθήστε και συζητήστε πώς βρέθηκε νερό µέσα στο µικρό ποτήρι.


20. Καθαρισµός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα

∆ιαρροή πετρελαίου στη θάλασσα έχει δυσµενείς επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστηµα. Οι πετρελαιοκηλίδες είναι πολύ δύσκολο να αντιµετωπιστούν κάτι που µπορείτε και οι ίδιοι να συνειδητοποιήσετε αν κάνετε το παρακάτω πείραµα.

Υλικά:
! 1 βαθύ πιάτο
! νερό
! 1 κουταλιά λάδι
! βαµβάκι
! χαρτοπετσέτα
! σταγονόµετρο
! κουτάλι

∆ιαδικασία:
1. Ρίξτε σε ένα πιάτο µε νερό (αντιπροσωπεύει τη θάλασσα) µια κουταλιά λάδι (αντιπροσωπεύει την
πετρελαιοκηλίδα) και ανακατέψτε ελαφρά (όπως κάνουν τα κύµατα και ο αέρας). Προαιρετικά µπορείτε να
βάλετε άµµο, πέτρες και άλλα αντικείµενα που συναντά κάποιος σε µία ακτή.
2. Προσπαθήστε να διαχωρίσετε το λάδι από νερό (αποµάκρυνση της πετρελαιοκηλίδας)

Χρησιµοποιήστε
βαµβάκι, χαρτοπετσέτες, σταγονόµετρο και κουτάλι.
3. Συζητήστε τις συνέπειες µιας πετρελαιοκηλίδας σε ένα θαλάσσιο οικοσύστηµα

21. Μέτρηση του ύψους της βροχόπτωσης

Την ποσότητα της βροχής τη µετράµε µε τα λεγόµενα βροχόµετρα. Τα βροχόµετρα
είναι ειδικές συσκευές οι οποίες όταν βρέχει γεµίζουν µε νερό το οποίο µπορούµε
να µετρήσουµε χάρη σε µια ειδική κλίµακα που υπάρχει πάνω στο βροχόµετρο. Η
µονάδα µέτρησης της βροχόπτωσης είναι το 1 mm το οποίο αντιστοιχεί σε 1 λίτρο
νερού ανά 1 τετραγωνικό µέτρο επιφάνειας. Φτιάξτε το δικό σας βροχόµετρο και
καταγράψτε το ύψος των βροχοπτώσεων στην περιοχή σας.

Υλικά:
! µεγάλη σύριγγα των 60ml
! ασετόν
! σιλικόνη
! κόλα
! µικρός χάρακας
! πλαστικός κύλινδρος (π.χ. κουτί φιλµ)
! µεταλλικό ή ξύλινο ραβδί

∆ιαδικασία:
1. Σβήστε µε το ασετόν τα νούµερα που υπάρχουν πάνω στη σύριγγα.
2. Βουλώστε µε σιλικόνη το κάτω µέρος της σύριγγας.
3. Κολλήστε το µικρό χάρακα στη σύριγγα, µε το µηδέν να βρίσκεται στον πυθµένα της (φωτογραφία).
4. Κόψτε ένα κοµµάτι από τον πλαστικό κύλινδρο και στερεώστε το πάνω στο ραβδί (φωτογραφία).
5. Τοποθετήστε τη σύριγγα µέσα στον πλαστικό κύλινδρο και βάλτε την κατασκευή στο µπαλκόνι, µακριά από
φυτά και ογκώδη αντικείµενα (φωτογραφία).
6. Μετά από βροχή µετρήστε το ύψος της βροχόπτωσης και σηµειώστε τη σε ένα τετράδιο µαζί µε την ηµεροµηνία.
7. Αδειάστε τη σύριγγα και περιµένετε την επόµενη βροχή.

Μπορείτε να συγκρίνετε τα αποτελέσµατά σας µε τα αποτελέσµατα ενός µετεωρολογικού σταθµού που βρίσκεται κοντά σας. Στη σελίδα www.metar.gr βρείτε τους κοντινούς σας µετεωρολογικούς σταθµούς.

22. Άµα θάψω τα σκουπίδια µου εξαφανίζονται;

Έχετε αναρωτηθεί τι γίνονται τα σκουπίδια από τη στιγµή που φεύγουν από το σπίτι σας και πάνε στους Χώρους Υγειονοµικής Ταφής Απορριµµάτων; Θάβοντας τα απορρίµµατα µας στο έδαφος αυτά εξαφανίζονται; Κάντε το παρακάτω πείραµα, σχολιάστε µε τον Εθελοντή Εκπαιδευτικό τα ευρήµατα σας και στείλτε µας µια αναφορά των αποτελεσµάτων και των συµπερασµάτων σας.

Υλικά:
! Σκουπίδια

∆ιαδικασία:
1. Συλλέξτε διάφορα είδη σκουπιδιών, όπως ένα πλαστικό µπουκάλι, ένα
αλουµινένιο κουτάκι αναψυκτικού, µια εφηµερίδα, φλούδες από φρούτα, κ.α.
2. Θάψτε τα σκουπίδια στον κήπο του σχολείου ή σε γλάστρες.
3. Ποτίζετε τα σκουπίδια σας κάθε δεύτερη µέρα για να επισπεύσετε την αποσύνθεσή τους.
4. Ξεθάψτε τα µετά από περίπου µια βδοµάδα.
5. Τι έχει συµβεί; Σε τι κατάσταση είναι κάθε ένα από τα υλικά που θάφτηκαν;

24. Ωκεανοί και κλιµατική αλλαγή

Κάντε το παρακάτω πείραµα για να καταλάβετε πως αν ανέβει η θερµοκρασία των ωκεανών η κλιµατική αλλαγή θα συµβεί γρηγορότερα.

Υλικά:
! 2 πλαστικά ποτήρια
! νερό
! ψυγείο

∆ιαδικασία:
1. Πάρτε 2 ίδια ποτήρια νερού.
2. Γεµίστε το ένα µε νερό της βρύσης και το άλλο αφήστε το άδειο.
3. Βάλτε και τα δύο ποτήρια στο ψυγείο για 15 λεπτά (όχι παραπάνω).
4. Μόλις τα βγάλετε, ακουµπήστε τα στην εξωτερική τους πλευρά, παρατηρήστε ποιο είναι πιο ζεστό και συζητήστε γιατί συµβαίνει αυτό.

________________________

Πέντε εύκολες δραστηριότητες που νομίζω ότι μπορούμε το επόμενο διάστημα να πραγματοποιήσουμε!






Φ όπως λέμε Φώντας, φίλος, φιλοξενία, φύση, φανταστική εκδρομή! Ή και: Οι Φαροφύλακες στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας!

1η Μαρτίου σήμερα, πρώτη μέρα της άνοιξης! Και οι Φαροφύλακες της Ηγουμενίτσας φύγανε πουρνό πουρνό παρέα με την Στ'1 τάξη του σχολείου μας, του 2ου Δημοτικού Ηγουμενίτσας για να ανακαλύψουν πόσα άλλα φι υπάρχουνε στον κόσμο!

Κι ακούσατε ακούσατε φίλοι, γνωστοί, γονείς και συμμαθητές τι και τι συναντήσαμε...

Πρώτα πρώτα έναν φοβερό οδηγό, τον κ. Μάκη, που μας περίμενε έξω από την αυλόπορτα του σχολειού μας με το εξίσου φοβερό του πούλμαν να μας πάει εκδρομή πού αλλού; Στη Φιλιππιάδα βέβαια!!! Και συγκεκριμένα στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας, στις όχθες της λίμνης Ζηρού!

Η μέρα ολόλαμπρη και η διαδρομή υπέροχη. Φτάσαμε γύρω στις 10 και μας υποδέχτηκαν στην είσοδο του ΚΠΕ ο κ. Ντάκουλας Ευάγγελος και η υπόλοιπη παιδαγωγική ομάδα του κέντρου.

Λίγη ώρα αργότερα βρισκόμασταν στην αίθουσα παρουσιάσεων παρακολουθώντας τον κ. Ντάκουλα που με ωραίες διαφάνειες μας διηγήθηκε την ιστορία του χώρου.


Μας μίλησε για τη λίμνη Ζηρού, για την παιδούπολη, τους Ελβετούς που την κατασκεύασαν και βεβαίως για τη Φρειδερίκη, την πάλαι ποτέ βασίλισσα της Ελλάδας που υπό την προστασία της στεγάστηκαν στο χώρο αυτό ορφανά παιδάκια του Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου αλλά και του αδελφοκτόνου εμφύλιου πολέμου που ακολούθησε.


Μας παρουσίασε επίσης τους φίλους του νερού. Δηλαδή την πανίδα και τη χλωρίδα του υγροβιότοπου της λίμνης Ζηρού και μας τόνισε την βιοποικιλότητα που εμφανίζει ο τόπος, υπογραμμίζοντας πως ακριβώς γι' αυτό η λίμνη Ζηρού θεωρείται σπάνιας ομορφιάς και μεγάλης σημασίας.

Το λόγο πήραν στη συνέχεια και άλλα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ και μας ενημέρωσαν για την ιδιαιτερότητα του νερού και τον τεράστιο ρόλο του στην εμφάνιση της ζωής στο γαλάζιο μας πλανήτη!


Η ζωή ξεκίνησε από το νερό, μας είπε ο κ. Πέτρος. Μα ναι, βέβαια, οι Φαροφύλακες ως εθελοντές της Helmepa Junior το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό. Δε βρέθηκαν τυχαία στη Φιλιππιάδα. Εκτός πια και το πήρατε τοις μετρητοίς πως πράγματι ξεκινήσαμε να ανακαλύψουμε πόσα άλλα φι εκτός από μας υπάρχουν στον κόσμο! Μη βιαστείτε όμως να πείτε πως σας ξεγελάσαμε... Κάντε λίγη υπομονή και θα καταλάβετε. Λοιπόν, πού είχαμε μείνει; Στο νερό; Εμ, πού αλλού; Υπάρχει τίποτε πιο σημαντικό από το νερό;


Αφού το 70% του πλανήτη μας αποτελείται από νερό. Κι ακριβώς γι' αυτό φαίνεται από το διάστημα γαλάζιος! Κι παρόμοιο είναι το ποσοστό του νερού στο σώμα μας. Το νερό είναι η βάση της ζωής κάθε ζωντανού οργανισμού.


Μόνο που το νερό δεν είναι πάντα υγρό. Κι ούτε πάντα γλυκό. Το συναντάμε και σε στερεή μορφή, πάγο δηλαδή, και σε αέρια, σε υδρατμούς. Κι ακόμη ένα μεγάλο μέρος του νερού είναι αλμυρό ενώ νερό υπάρχει όχι μόνο στην επιφάνεια της γης αλλά και μέσα στο έδαφος κρυμμένο!

Όπως κρυμμένη ήταν και η λίμνη Ζηρού πριν από πολλά χρόνια. Μια λίμνη υπόγεια, ένα σπήλαιο. Έπειτα όμως η οροφή της λίμνης έπεσε και ήρθε στην επιφάνεια της γης αυτό το υπέροχο στολίδι της ιδιαίτερης πατρίδας μας:


Ο τρόπος που σχηματίστηκε η λίμνη εξηγεί και τις απόκρημνες όχθες της! Για το όνομά της όμως, το Ζηρός, θα χρειαστεί να συμβουλευτούμε ένα λεξικό της σλαβικής γλώσσας. Οζερός στα σλάβικα σημαίνει λίμνη και πιθανότατα από τη γλώσσα αυτή και τις επιδρομές των Σλάβων στον τόπο μας προήλθε και η ονομασία της λίμνης του Ζηρού.

Μετά την πολύ ωραία και κατατοπιστική παρουσίαση των υπευθύνων του κέντρου, ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε την ίδια τη λίμνη και τις όχθες της. Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και η εξερεύνηση άρχισε. Οι Παναθηναϊκοί ακολούθησαν τον κ. Βαγγέλη και όσοι δεν είναι Παναθηναϊκοί τον κ. Πέτρο. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή έσκασε μύτη και ο ... Φώντας!!!


Ένα απίστευτα φιλικό κουταβάκι που μας πήρε στο κατόπι ενθουσιασμένο που επιτέλους το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας ξαναγέμισε παιδικές φωνούλες! Και πρέπει εδώ να σας εξηγήσουμε ότι το ΚΠΕ Φιλιππιάδας από το καλοκαίρι ήταν σε καθεστώς αναστολής λειτουργίας. Μόλις λίγες βδομάδες νωρίτερα δόθηκε άδεια επαναλειτουργίας και εμείς ήμασταν η πρώτη μαθητική ομάδα που το επισκεφθήκαμε. Με λίγα λόγια κάναμε ποδαρικό. Κι ελπίζουμε να είναι και γούρικο. Να μην ξανακλείσει αυτό το υπέροχο Κέντρο και να δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές των γειτονικών περιοχών να το επισκέπτονται. Η δική μας εμπειρία σήμερα ήταν φανταστική και όχι μόνο αξίζει να τη ζήσουν και άλλα παιδιά μα και εμείς οι ίδιοι έχουμε σκοπό να ξαναπάμε εκεί. Γιατί όλα καλά και όλα ωραία μα ο χρόνος ήταν πολύ λίγος. Ήταν βλέπετε και η διαδρομή από την Ηγουμενίτσα μακρινή... Την επόμενη όμως φορά θα φροντίσουμε να είναι ολοήμερη η εκδρομή μας. Εξάλλου σαν παλιά παιδόπολη ο χώρος διαθέτει και χώρους άθλησης και παιχνιδιού και που δυστυχώς δεν προλάβαμε καθόλου να δοκιμάσουμε...


Παρέα λοιπόν με το Φώντα ξεχυθήκαμε στις όχθες της λίμνης και γνωρίσαμε τα παρόχθια δάση. Στον πληθυντικό, τα δάση. Γιατί εκεί συναντάς λογιών λογιών δάση. Άλλο είναι μεσογειακό, άλλο πευκόδασος και άλλο με βελανιδιές, τα ιερά δέντρα του Δία και κατοικίες των Αμαδρυάδων.


Πίσω μας το λοφάκι με το πευκόδασος, δάσος τεχνητό που φυτεύτηκε από τα μέλη της παλιάς παιδόπολης, και στην αγκαλιά του διακρίνεται το κτίριο που παρακολουθήσαμε την αρχική παρουσίαση.


Στη διαδρομή μας συναντήσαμε και πολλά ερειπωμένα κτίρια. Δεν έφταιξε μόνο ο χρόνος. Μα και ένας ισχυρός σεισμός στα 1965 που προκάλεσε μεγάλες ζημιές και οδήγησε την παιδόπολη σε παρακμή ώσπου στα 1986 σταμάτησε οριστικά η λειτουργία της. Για ένα διάστημα ο χώρος φιλοξένησε μετανάστες από τη γειτονική Αλβανία και μόλις τα τελευταία χρόνια έγιναν έργα ανάπλασης για να στεγαστεί το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας. Ελπίζουμε, το ξαναλέμε για να το ακούσουν όλοι οι αρμόδιοι, να μην έχει και το ΚΠΕ την τύχη της παλιάς παιδόπολης. Αρκεί κάποιος να κάνει μια επίσκεψη εκεί και θα καταλάβει γιατί το λέμε!


Περπατάμε κάτω από τους γιγαντιαίους ευκάλυπτους και ο αρχηγός μάς εξηγεί πως το δέντρο αυτό ήρθε στην Ελλάδα από την Αυστραλία. Ο Φώντας έχει στήσει αυτί κι αυτός. Όλα θέλει να τα μάθει! Ποιος ξέρει, ίσως ελπίζει πως μια μέρα θα του αναθέσουν κι εκείνου ένα μέρος της παρουσίασης!!!


Στο βάθος του δρόμου συναντήσαμε και ένα γραφικό εκκλησάκι, τον Άγιο Αλέξανδρο, και ευλαβικά διαβήκαμε το κατώφλι της αυλής του. Γιορτάζει στις 30 Αυγούστου. Και γίνεται ωραίο πανηγύρι. Το μαρτυρούν εξάλλου και τα τραπεζάκια που υπάρχουν τριγύρω...


Αμέσως μετά κατευθυνθήκαμε στη λίμνη. Παρέα πια και με την άλλη ομάδα. Ήρθε η ώρα να κάνουμε το πιο σημαντικό μέρος του προγράμματος, τις μετρήσεις του νερού.


Ο Φώντας; Από κοντά μας πάντα! Κι αν δεν έχει μιλιά δεν έχει σημασία. Μας έδειξε με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοξενία και την αγάπη του.


Μια ματιά ακόμη στις εντυπωσιακές όχθες της λίμνης Ζηρού και έτοιμοι πια για επιστημονικές μελέτες:


Ο Άγγελος θα μετρήσει το ph του νερού. Βουτάει ένα ειδικό χαρτονάκι στη λίμνη και λίγο αργότερα που θα στεγνώσει θα μας μαρτυρήσει αν το νερό είναι όξινο ή αλκαλικό.


Τελικά ανακαλύψαμε πως το ph είναι κοντά στο έξι. Δηλαδή σχεδόν ουδέτερο.


Έπειτα ήρθε η ώρα να μετρήσουμε τα άλατα του νερού, πόσο "σκληρό" δηλαδή είναι το νερό της λίμνης.


Ο Ηλίας της Έκτης πήρε δείγμα νερού και άρχισε να προσθέτει σταγονίτσες από ένα ειδικό υγρό. Μετρώντας τις σταγόνες που έριξε και περιμένοντας να αλλάξει χρώμα το νερό, διαπιστώσαμε πως το νερό είναι αρκετά σκληρό. Περιέχει δηλαδή μπόλικα άλατα.


Μ' αυτά και μ' αυτά το ρολόι έφτασε στις 12. Κι εμείς έπρεπε πια να φύγουμε... Δυστυχώς δεν είχαμε άλλο χρόνο στη διάθεσή μας. Ο Φώντας, λες και το κατάλαβε πως φεύγουμε, πήγε κι έπιασε μια γωνιά δίπλα στη λίμνη και ούτε γύρναγε να μας κοιτάξει.

- Α, δεν παίζω, ήταν σαν να μας έλεγε... Έτσι κάνουν οι φίλοι; Τώρα ακριβώς που θα αρχίζαμε τα παιχνίδια, εσείς σηκώνεστε και φεύγετε;

Έχεις δίκιο, Φώντα. Δεν κάνουν έτσι οι φίλοι και μάλιστα όταν συναντούν τόσο ζεστή φιλοξενία. Γι' αυτό κι εμείς θα ξανάρθουμε σύντομα. Και μάλιστα με όλο το υπόλοιπο σχολείο! Και τότε θα δεις τι παιχνίδια θα παίξουμε! Να κάνει και λίγο περισσότερο ζέστη. Γιατί ωραία η λιακάδα σήμερα μα ο ήλιος ήταν με δόντια. Να μας περιμένεις, Φώντα!

Σε όλο το δρόμο της επιστροφής τα παιδιά δεν έπαυαν να μιλάνε για τη φανταστική εκδρομή που έζησαν. Κι εσείς που μας διαβάζετε, μη ζηλεύετε. Δεν έχετε παρά να τηλεφωνήσετε στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας και να κλείσετε επίσκεψη!



Και όπως βλέπετε το ΚΠΕ Φιλιππιάδας δεν κάνει μόνο προγράμματα για σχολεία! Φιλοξενεί και πολλές άλλες δραστηριότητες δίνοντας την ευκαιρία σε όλους να το επισκεφθούν και να χαρούν την πανέμορφη λίμνη Ζηρού!

Από τους μικρούς Φαροφύλακες κι εμένα ένα μεγάλο ευχαριστώ προς τον κ. Ντάκουλα και τους συνεργάτες του για το καταπληκτικό πρόγραμμα που μας προσέφεραν αλλά και για το μεράκι που συνοδεύει το έργο τους. Κάτι που εντυπωσίασε και το συνάδελφο της Έκτης, τον κ. Καλαμπάκα Ιωάννη, και είχε και το έλεγε στο δρόμο της επιστροφής. Κοινή δε η επιθυμία και των μαθητών μας και η δική μας να ξαναβρεθούμε σύντομα εκεί.

Η δασκάλα της Ε΄1

Λαμπρίδου Μαρία


ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (κλικ στην εικόνα)