ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ...


ΑΚΟΥΣΑΤΕ! ΑΚΟΥΣΑΤΕ!

Αυτό το ιστολόγιο έχει ολοκληρώσει το ρόλο του και δεν είναι σε λειτουργία...

Ο Καλαμάς πλημμύρισε!

Οι ραγδαίες βροχές των τελευταίων ημερών είχαν ως αποτέλεσμα να υπερχειλίσει ο Καλαμάς σε πολλά σημεία.


Οι φωτογραφίες είναι αποκαλυπτικές:








ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Με αφορμή τόσο τις πρόσφατες εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και το μάθημα της Ιστορίας σχετικά με το πολίτευμα της αρχαίας Σπάρτης, αφιερώσαμε τη σημερινή ώρα της Ευέλικτης Ζώνης σε ψηφοφορία για ανάδειξη προεδρείου της τάξης.

Παρόντες και οι 17 μαθητές του τμήματος, άρα 17 και οι ψηφίσαντες.

Η δασκάλα της τάξης όρισε τριμελή εφορευτική επιτροπή και συγκεκριμένα τους εξής μαθητές:

Μαριλένα Γ. - Μάριο Α. - Νικόλα Σ.

Με βάση τον κατάλογο της τάξης η εφορευτική επιτροπή κάλεσε έναν έναν μαθητή να ρίξει το ψηφοδέλτιό του στην αυτοσχέδια κάλπη.

Ακολούθησε καταμέτρηση ψηφοδελτίων και ψήφων.

Να σημειώσουμε ότι κάθε ψηφοφόρος μπορούσε να γράψει στο ψηφοδέλτιο ως τρία ονόματα και φυσικά κρατήθηκε μυστικότητα στην ψηφοφορία.

Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση της εφορευτικής επιτροπής οι εξής μαθητές ήρθαν πρώτοι σε ψήφους και εκλέγονται στο προεδρείο:

Στην πρώτη θέση με έξι ψήφους οι μαθητές: Αριάννα Θ. και Άρης Λ.

Στην τρίτη θέση με πέντε ψήφους ο μαθητής Βασίλης Α.

Το προεδρείο σύντομα θα συνεδριάσει και θα συγκροτηθεί σε σώμα εκλέγοντας Πρόεδρο, Γραμματέα και Ταμία.

Ευχόμαστε και στα τρία παιδιά συγχαρητήρια για την εκλογή τους και καλή επιτυχία στο έργο τους!

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ






Σαν σήμερα, 20 Νοεμβρίου το 1989 γεννήθηκε η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Convention on the Rights of the Child).


Η Σύμβαση είναι μια διεθνής συνθήκη ανθρωπίνων δικαιωμάτων που λέει πως όλα τα παιδιά γεννιούνται με βασικές ελευθερίες και δικαιώματα.

Μια τέτοια συνθήκη αποτελεί μια συμφωνία μεταξύ ανθρώπων ή κρατών όπου όλοι συμφωνούν να υπακούουν στον ίδιο νόμο. Η Σύμβαση καθορίζει το εύρος των δικαιωμάτων τα οποία οφείλουν να απολαμβάνουν τα παιδιά οπουδήποτε. Θέτει τις βασικές προϋποθέσεις για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια της ανάπτυξής τους και είναι ο πρώτος παγκόσμιος, νομικά δεσμευτικός, κώδικας δικαιωμάτων των παιδιών στην ιστορία.


άρθρο 1: “…θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών,…”



άρθρο 3: “Σε όλες τις αποφάσεις που αφορούν στα παιδιά… πρέπει να λαμβάνεται πρωτίστως υπόψη το συμφέρον του παιδιού.”



άρθρα 7 & 8: “Το παιδί εγγράφεται στο ληξιαρχείο αμέσως μετά τη γέννησή του… και έχει το δικαίωμα … σε όνομα …εθνικότητα … τη διατήρηση της ταυτότητάς του…”


άρθρο 23: “Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν ότι τα πνευματικώς ή σωματικώς ανάπηρα παιδιά πρέπει να διάγουν πλήρη και αξιοπρεπή ζωή, σε συνθήκες οι οποίες εγγυώνται την αξιοπρέπειά τους …και διευκολύνουν την ενεργό συμμετοχή τους στη ζωή…”




Είστε εκπαιδευτικός, γονιός, επιμορφωτής και θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα δικαιώματα των παιδιών;

Δείτε το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό και ζητήστε αυτό που χρειάζεστε!

Μάθετε για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και προωθούν τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού:

Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουντα Δικαιώματά τους

Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών

Μακάρι τα επόμενα χρόνια που θα έρθουν να μπορέσουν όλα τα κράτη να συμβάλλουν για τα παιδιά!!!

Πού ' ν' το πού ' ν' το το δαχτυλίδι; Όχιιιι!




Αλλάζει τίτλο το γνωστό παιδικό παιγνίδι "Πού ' ν' το, πού ' ν' το το δαχτυλίδι"! Αλλάζει και παίκτες. Οι μπόμπιρες παραχωρούν τη θέση τους στους επιστήμονες και εν μέρει και στους ταξιδευτές των θαλασσών καθώς η νέα κατάσταση του πλανήτη τους αναγκάζει πλέον σε δραματική μίμηση εκείνου του Τούρκου ναύαρχου, του Πίρι Ρέις, που έμεινε στην ιστορία με τη γκάφα του ως σύμβολο του μπουνταλά σε θέματα ναυτοσύνης με τη θρυλική φράση: "Μάλτα γιοκ!"

Το παιχνίδι πια, θα παίζεται με την ατάκα: "Πού ' ν' το, πού ' ν' το το νησί!"

Και δε θα είναι παιγνίδι... Αλλά η τραγική νέα κατάσταση που η ανοησία του ανθρώπου προκάλεσε. Ανοησία άλλου επιπέδου και μορφής από εκείνη του Τουρκαλά που δεν κατάφερε να βρει τη Μάλτα... Γιατί αν ο εκείνος ατύχησε σε ναυτικές γνώσεις, και δεν κατάφερε να εντοπίσει ένα νησί υπαρκτό, το πρόβλημα σήμερα λέγεται αληθινή εξαφάνιση νησιών.

Έτσι τουλάχιστον διαβάσαμε στο Pathfinder . Χάνονται λέει τα νησιά της Ινδονησίας! Και όπως δήλωσε ο Ινδονήσιος υπουργός Ναυτικών Υποθέσεων, Φρέντι Νουμπέρι, το αρχιπέλαγος της Ινδονησίας έχει κιόλας χάσει τα τελευταία χρόνια, 24 παρακαλώ νησιά!!! λόγω φυσικών καταστροφών ή βλαβών που προκλήθηκαν στο περιβάλλον!

Η είδηση αποκαλύπτει το μέγεθος του προβλήματος που έχει προκαλέσει η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη Γη και αποδεικνύει ότι ο κίνδυνος που χρόνια τώρα πρόβαλλαν οι οικολογικές οργανώσεις δεν είναι αποκύημα φαντασίας κάποιων γραφικών που ασχολούνται με το περιβάλλον αλλά απόλυτα υπαρκτός και δυσοίωνα απειλητικός.

Ο Ινδονήσιος υπουργός φρόντισε μάλιστα να μας μαυρίσει κι άλλο την καρδιά αναφέροντας ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις των επιστημόνων η Ινδονησία μπορεί να χάσει τουλάχιστον 2.000 νησιά ως το 2.030!!!

Εντάξει, η Ινδονησία, μπορεί κανείς να σκεφτεί, έχει περίσσευμα νησιών. Και τι έγινε αν από τα 17.504 κατέβηκε στα 17.480 ή αν σε δέκα χρόνια θα έχει 15.500;

Το τι έγινε ή το τι θα γίνει έρχεται από το μέλλον η φωνή των παιδιών μας να μας το φωνάξει και να μας κατηγορήσει για την αδιαφορία μας και την ακηδία μας. Που έτσι διοδεύουμε τις μέρες μας λες και ο πλανήτης μας ανήκει. Ε, όχι. Αυτόν τον κόσμο τον δανειστήκαμε από τα παιδιά μας και από τα παιδιά των παιδιών μας. Τον δανειστήκαμε από όλες τις επόμενες γενιές και χρωστάμε να τους τον παραδώσουμε αν όχι καλύτερο από όσο τον παραλάβαμε, τουλάχιστον όχι χειρότερο από αυτόν που μας άφησαν οι πρόγονοί μας.

Το όλο πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην υπερβολική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα που οι σημερινές δραστηριότητες του ανθρώπου παράγουν. Κάθε φορά που άσκοπα θέτεις σε κίνηση το αυτοκίνητο, κάθε φορά που καταναλώνεις πετρέλαιο χωρίς να υπάρχει πραγματικός λόγος, γίνεσαι ένας εγκληματίας κατά του γήινου περιβάλλοντος. Γιατί όλο αυτό το διοξείδιο του άνθρακα είναι ο σημαντικότερος λόγος που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Και δεν είναι μόνο το πετρέλαιο αλλά και η χρήση όλων των άλλων ορυκτών καυσίμων. Γιατί η καύση όλων αυτών απελευθερώνει στην ατμόσφαιρα διοξείδιο του άνθρακα. Τι σημαίνει αυτό; Πως απορρυθμίζεται η φυσική διαδικασία των ποσών θερμότητας που η Γη καθημερινά εισπράττει από τον ήλιο αλλά και καθημερινά επανεκπέμπει στο διάστημα.

Στην πραγματικότητα η διατήρηση της ζωής στον πλανήτη έχει ανάγκη τη λειτουργία ενός είδους θερμοκηπίου... Ενός φυσικού θερμοκηπίου όμως και όχι εκείνου που εννοούμε σήμερα με τον όρο "φαινόμενο θερμοκηπίου" και που σημαίνει τη διατάραξη της ισορροπίας της ατμόσφαιρας από την παρουσία αερίων που προκύπτουν από τις δραστηριότητες του σύγχρονου τρόπου ζωής του ανθρώπου. Αναφέραμε ήδη το διοξείδιο του άνθρακα γιατί είναι και ο πιο επιβαρυντικός παράγοντας. Αλλά παρόμοια ένοχα είναι και άλλα αέρια. Όπως: οι υδρατμοί (H2O), το μεθάνιο (CH4), το υποξείδιο του αζώτου (N2O), οι χλωροφθοράνθρακες (CFCs) και το τροποσφαιρικό όζον (O3).

Και ας δούμε αναλυτικά τη διαφορά του φυσικού θερμοκηπίου από το άλλο... Θα πρέπει να πούμε ότι αν η ίδια η ατμόσφαιρα της Γης δε λειτουργούσε ως θερμοκήπιο, η θερμοκρασία στον πλανήτη μας θα ήταν -18 βαθμούς Κελσίου. Καταλαβαίνετε όλοι ότι με τέτοια θερμοκρασία δε θα μπορούσε να διατηρηθεί η ζωή. Επομένως αυτό το φυσικό θερμοκήπιο είναι ταυτόσημο με την ύπαρξη της ζωής στη Γη. Δηλαδή πρέπει να υπερισχύει η θερμότητα που μπαίνει στο οικοσύστημα της Γης από τον ήλιο από τη θερμότητα που αποβάλλει η Γη στο διάστημα.

Τη λειτουργία αυτή, όπως αναφέραμε, εδώ και εκατομμύρια χρόνια την εξασφαλίζει η ατμόσφαιρα της γης. Η δομή της και η σύνθεσή της είναι τέτοιες που επιτρέπουν στην ηλιακή ακτινοβολία να φτάσει στο έδαφος της γης με μεγαλύτερη ευκολία από ό,τι να ακτινοβοληθεί εκ νέου προς το διάστημα.

Ρόλο στη διαδικασία όμως διαδραματίζει και το έδαφος. Συγκεκριμένα τα φυτά και περισσότερο τα δέντρα. Το γιατί είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς... Ακόμη και τα παιδάκια του δημοτικού γνωρίζουν πως τα δεντράκια είναι εκείνα που απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα και "εκπνέουν" οξυγόνο. Στις μέρες μας όμως τα δέντρα και τα δάση αντί να αυξάνονται για να καλύψουν το νέο τρόπο ζωής του ανθρώπου, εξαφανίζονται με γοργούς ρυθμούς και έτσι το πρόβλημα της υπερβολικής παρουσίας διοξειδίου του άνθρακα στη γήινη ατμόσφαιρα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο. Με λίγα λόγια η αποψίλωση του εδάφους δραστικά ενεργεί στην αλλαγή της σύνθεσης των αερίων που αποτελούν την ατμόσφαιρα.

Έτσι η νέα μας ατμόσφαιρα έχει υπερβολικό όγκο από αέρια που εμποδίζουν τη θερμοκρασία της γης να ακτινοβοληθεί προς το διάστημα και επομένως ανατρέπεται καθημερινά και συνεχώς το δυναμικό της γης σε θερμότητα. Ο πλανήτης διαρκώς ζεσταίνεται όλο και περισσότερο. Το πόσο και με ποιους ρυθμούς μπορείτε να τα διαβάσετε σε σχετικό άρθρο του in.gr ή και σε εκατοντάδες άλλα άρθρα που υπάρχουν σήμερα στο διαδίκτυο.

Εμείς με απλά λόγια - γιατί το πρόβλημα ξεκινά και από όσα κάνουν οι απλοί άνθρωποι στην καθημερινότητά τους - θα πούμε εδώ ότι η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις που οι επιστήμονες προσπαθούν να προβλέψουν αλλά όλοι καταλαβαίνουμε πως την πραγματική εικόνα δεν είναι σε θέση να την αποδώσουν. Οι πάγοι και τα χιόνια των οροσειρών θα λιώσουν, το επίπεδο των ωκεανών θα ανέβει (όχι μόνο από τους λιωμένους πάγους αλλά και από τη διαστολή του νερού) οι υδρατμοί από την εξάτμιση του νερού των θαλασσών θα αυξηθούν θεαματικά και θα έχουμε μεγάλες και έντονες βροχοπτώσεις (φυσικά και πλημμύρες). Και με λίγα λόγια έτσι που το πάμε, το παιγνιδάκι που λέγαμε θα καταντήσει σε οιμωγές απελπισίας:

Πού είναι τόπος να σταθώ, γωνιά να περπατήσω...

και στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα...

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - 37 χρόνια μετά...









1050 χιλιόκυκλοι

Κωστούλα Μητροπούλου

«Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!»
Αυτή η φωνή που τρέμει στον αέρα,
δεν σου `στειλε ένα μήνυμα μητέρα,
αυτή η φωνή δεν ήτανε του γιου σου,
ήταν φωνές χιλιάδες του λαού σου.

«Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!»
Μιλάει ένα κορίτσι κι ένα αγόρι,
εκπέμπουνε τραγούδι μοιρολόι,
χίλιες πενήντα αντένες η λαχτάρα,
σε στόματα μανάδων η κατάρα.

Και τα κορίτσια και τ' αγόρια που μιλούσαν,
τρεις μέρες και τρεις νύχτες δεν μετρούσαν,
δοκίμαζαν τις λέξεις με αγωνία,
κι αλλάζανε ρυθμό στην ιστορία.

«Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!»
Γραμμένα μένουν τα ονόματα στο αρχείο,
δεν αναφέρονται οι νεκροί που είναι στο ψυγείο,
λένε πως είναι τέσσερις κι είναι εκατό οι μανάδες,
πρώτα σκοτώθηκε η φωνή και σώπασαν χιλιάδες.





ΑΝΘΡΩΠΟΣ.mp3

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος



Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
Τάσος Λειβαδίτης

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν' αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο. Θα βγεις στους δρόμους , θα φωνάξεις τα χείλη σου θα ματώσουν απ' τις φωνές Το πρόσωπό σου θα ματώσει απ' τις σφαίρες μα δε θα κάνεις ούτε βήμα πίσω. Κάθε κραυγή σου θα ' ναι μια πετριά στα τζάμια των πολεμοκάπηλων. Κάθε χειρονομία σου θα 'ναι για να γκρεμίζει την αδικία. Δεν πρέπει ούτε στιγμή να υποχωρήσεις, ούτε στιγμή να ξεχαστείς. Είναι σκληρές οι μέρες που ζούμε. Μια στιγμή αν ξεχαστείς, αύριο οι άνθρωποι θα χάνονται στη δίνη του πολέμου, έτσι και σταματήσεις για μια στιγμή να ονειρευτείς εκατομμύρια ανθρώπινα όνειρα θα γίνουν στάχτη απ' τις φωτιές. Δεν έχεις καιρό, δεν έχεις καιρό για τον εαυτό σου αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος. Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος μπορεί να χρειαστεί και να πεθάνεις για να ζήσουν οι άλλοι. Θα πρέπει να μπορείς να θυσιάζεσαι ένα οποιοδήποτε πρωινό. Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος θα πρέπει να μπορείς να στέκεσαι μπρος στα ντουφέκια!




ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΑΒΑΝΗ-ΡΕΝΤΗ

Στο Διομήδη Κομνηνό

"Μεταξύ των φονευθέντων , είναι ο
Διομήδης Κομνηνός, ετών 17, με
βεβαρυμένον παρελθόν".
Εφημερίδες - από επίσημη ανακοίνωση

Βεβαίως,
είχε βεβαρυμένο παρελθόν ο Διομήδης.
Πέντε χρονών, στους ώμους του πατέρα του
φώναζε για λευτεριά στην Κύπρο,
δέκα χρονών, ξυπόλυτος,
με μια φέτα ψώμι στην τσέπη,
βάδιζε στην πορεία της ειρήνης,
στα δώδεκα ζητούσε δημοκρατία.

Στα δέκα επτά
μ'ένα πλακάτ στο χέρι:
ψωμί - παιδεία - ελευθερία.












Powered by eSnips.com

Η ΣΤΑΣΗ ΒΡΟΧΟΣΤΑΛΙΔΩΝ και η επανάσταση των παιδιών!

STASIVROXOSTALIDON...


Εργασία μαθητών της τάξης μας (ομάδα 4 ) για το μάθημα της Γλώσσας.

Τεύχος Α΄ - 4η ενότητα: ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ - σελ. 59:

Εργασία 2: "Χωριστείτε σε ομάδες και συζητήστε ποια μπορεί να είναι η συνέχεια και το τέλος της ιστορίας. Ανακοινώστε τη στην τάξη."

Η εργασία πραγματοποιήθηκε μέσα στην τάξη και οι συντονιστές των τεσσάρων ομάδων ανακοίνωσαν προφορικά στους συμμαθητές τους τα πορίσματα της συζήτησης.

Κατόπιν ανατέθηκε στα παιδιά να ηχογραφήσουν τις απαντήσεις και να τις ανεβάσουν στο φόρουμ της τάξης.

Πράγματι σήμερα το απόγευμα ο συντονιστής της τέταρτης ομάδας, ο Άρης, ανάρτησε το αρχείο ήχου εδώ:

http://faros.fforumfree.com/forum-f10/topic-t61.htm#329

Το ίδιο αρχείο με κατάλληλη επεξεργασία για να ακούγεται πιο δυνατά ανεβάσαμε κι εδώ.

Αξίζει πραγματικά να το ακούσετε! Για να μη νευριάσουν κι άλλα αστέρια μαζί μας... και για να ηρεμήσουν επιτέλους οι Βροχοσταλίδες. Αλλιώς, αλίμονό μας!

Κι αξίζουν επίσης πολλά συγχαρητήρια τόσο στην ομάδα που προετοίμασε την απάντηση όσο και στο συντονιστή της που με προσωπική του εργασία κατάφερε να ηχογραφήσει αλλά και να αναρτήσει μόνος του στο διαδίκτυο το αρχείο ήχου.

Στου Αη - Μηνά το πανηγύρι




Πανηγύρι χτες. Στο Κοκκινολιθάρι. Ένα χωριό στα βόρεια και ανατολικά του νομού μας, της Θεσπρωτίας. Το ονομαστό πανηγύρι του Αγίου Μηνά!


Ο Άγιος Μηνάς είναι ένα μικροσκοπικό εκκλησάκι χτισμένο στην κορφή ενός βράχου.

Χρειάζεται να ανεβείς πολλά σκαλιά για να φτάσεις στο εκκλησάκι...



Χτες, που ο Άγιος Μηνάς γιόρταζε, τα σκαλοπάτια του γέμισαν κόσμο. Εκατοντάδες άνθρωποι ήρθαν ακόμη και από μακρινά μέρη για να προσκυνήσουν τη χάρη του και να ζητήσουν τη βοήθειά του.



Το καμπαναριό του Αγίου Μηνά. Πετρόκτιστο όπως και το εκκλησάκι και τα άλλα κτίσματα επάνω στο βράχο.



Ο Άγιος Μηνάς διαθέτει όμως και Σήμαντρο. Ξύλινο σήμαντρο. Έχει κι αυτό την ίδια αποστολή με την καμπάνα. Να στέλνει μήνυμα στους χριστιανούς να συγκεντρωθούν στο ναό.


Το εικόνισμα της μικρής εκκλησούλας.


Το εικόνισμα αυτό του Αη - Μηνά θεωρείται θαυματουργό, γι' αυτό και οι πιστοί αφήνουν σ' αυτό τα τάματά τους.


Η Ωραία Πύλη του Αη - Μηνά.

Δεξιά ο Χριστούλης. Αριστερά η Παναγίτσα.

Και στα πορτόφυλλα οι Αρχάγγελοι.


Εικόνισμα του Αγίου Μηνά υπάρχει και στη βάση του βράχου, εντοιχισμένο σε ειδική θήκη.


Εδώ ο Άγιος Μηνάς εικονίζεται πάνω σε άλογο.


Στη βάση του βράχου υπάρχει και ο χώρος που οι χριστιανοί ανάβουν το κεράκι τους.


Αυτό το κτίσμα, πάνω στο βράχο, προορίζεται για τις ολονυκτίες. Εδώ μένουν όλη τη νύχτα της παραμονής του πανηγυριού εκείνοι που έρχονται να ζητήσουν από τον Άγιο Μηνά τη βοήθειά του. Ο Αη - Μηνάς λένε πως βοηθά ξεχωριστά όσους υποφέρουν από ψυχικές ασθένειες.

Οι παραδόσεις όμως μιλάνε και για πολλά άλλα θαύματα του αγίου. Λένε για παράδειγμα πως κάποτε μια μάνα ήρθε στο πανηγύρι και άφησε απρόσεκτα τη σαρμανίτσα με το μωρό της πάνω στο τοιχάκι της μικρής αυλής. Και δείτε τι υπάρχει από κάτω:

Μια θέα που σου κόβει την ανάσα από την εμορφιά της αλλά και με το βάθος της κάτω από το βράχο. Και όμως, όπως λένε οι πιστοί, το μωράκι δεν έπαθε τίποτε!

Λένε ακόμη πως ο Άγιος Μηνάς έβαλε το χέρι του όταν κύλησε ένας τεράστιος βράχος από το βουνό και δεν τον άφησε να καταστρέψει τα σπίτια που βρήκε στο δρόμο του. Κι ήρθε ο βράχος και στάθηκε δίπλα στον άλλο βράχο, της εκκλησιάς του αγίου, σαν ένας ακόμη προσκυνητής στη χάρη του!

Να και ο πιο περίεργος "προσκυνητής"... Ένα κουταβάκι!



Χτες το κουταβάκι αυτό ήταν επί της υποδοχής των ξένων:



Ευγενικά τους βοηθούσε να βρουν το δρόμο για το εκκλησάκι...


... τρέχοντας στην ανηφορίτσα κι εκείνοι το ακολουθούσαν βιαστικοί!!!


Αποχαιρετήσαμε τον Αη - Μηνά και το πανηγύρι του αργά το απόγευμα...


... μια απρόσμενη όμως συνάντηση στο δρόμο της επιστροφής - ένα παράξενο μποτιλιάρισμα - μας έκανε να θυμηθούμε ένα ακόμη θαύμα του Αγίου Μηνά. Ένα βοσκό που είχε χάσει λένε τα μυαλά του και τον πήγαν οι δικοί του στον Αη - Μηνά να γίνει καλά. Ξαφνικά όμως ο άρρωστος έδωσε μια και πήδησε κάτω από το βράχο.

Απελπισμένοι έτρεξαν οι συγγενείς του. Μα τίποτε. Δε βρήκαν τίποτε στο σημείο που έπεσε...

Λίγο αργότερα τον είδαν ολοζώντανο και υγιέστατο πια να φέρνει το κοπάδι του μοναστηριού από το βουνό...

_____________________________________

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στο Κοκκινολιθάρι μπορεί κανείς να πάει και από το δρόμο των Φιλιατών αλλά και από τον παλιό εθνικό δρόμο Ηγουμενίτσας - Ιωαννίνων: Στρίβουμε αριστερά στη γέφυρα που υπάρχει μετά τη Βροσίνα. Περνάμε τον Καλαμά και πάλι στρίβουμε αριστερά προς το χωριό Ραβενή. Περνάμε και την Κεραμίτσα και συνεχίζουμε ακολουθώντας τις σχετικές ταμπέλες. Ο δρόμος είναι αρκετά καλός, με άσφαλτο, χρειάζεται όμως προσοχή σε κάποια σημεία καθώς υπάρχουν μεγάλοι βράχοι και πέφτουν συχνά πέτρες. Ε, ελπίζουμε πως ο Άγιος Μηνάς θα είναι κοντά σας και δε θα αφήσει να πάθετε κανένα κακό. Αλλά όπως λέει και η παροιμία για τον άλλο άγιο, τον Αη - Νικόλα, "κουνάτε κι εσείς τα χέρια σας", έχετε δηλαδή την προσοχή που χρειάζεται!!!

ΕΙΣ ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΨΗΛΑ ΕΚΕΙ...




Εις το βουνό ψηλά εκεί
είν’ εκκλησιά ερημική·
το σήμαντρό της δεν κτυπά...
―δεν έχει ψάλτη ουδέ παπά!

Ένα κανδήλι θαμπερό,
και ένα πέτρινο σταυρό,
έχει στολίδι μοναχό
το εκκλησάκι το φτωχό.

Αλλ’ ο διαβάτης σαν περνά,
στέκεται και το προσκυνά,
και με ευλάβεια πολλή
τον άσπρο του σταυρό φιλεί.

Επάνω στο σταυρό εκεί
είναι εικόνα μυστική!
Μ’ αίμα την έγραψ’ ο θεός,
και την λατρεύει ο λαός.


ΑΓΓΕΛΟΣ ΒΛΑΧΟΣ «Η μικρά εκκλησιά».

«Τριάκοντα ασμάτια», Νέα Εστία 539 (Χριστούγεννα 1949). 182.

_____________________

  • Το εκκλησάκι της εικόνας είναι ο Άγιος Μηνάς, στο Κοκκινολιθάρι Θεσπρωτίας.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΕΤΑΡΤΑΚΙΑ (του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας) http://tetartaki.blogspot.com/2010/01/blog-post_21.html

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (κλικ στην εικόνα)